بازی هایی که می توانند به صورت HD بازسازی شوند (قسمت اول)
گیمر
وبلاگی در مورد بازی های pc و ps3 و xbox و ps2 و psp
درباره وبلاگ


سلام مرسی که به وبلاگ خودت اومدی بله این گیمر متعلق به توست پس لطفا نظر بده تا وبلاگت بهتر بشه....راستی واسه ی دیدن پروفایلم روی عکس بالا کلیک کن و هرچی از بازی اره فرقی نمیکنه هر چی از بازی خواستی در قسمت نظرات بگو تا واست بذارم
نويسندگان

بازی هایی که می توانند به صورت HD بازسازی شوند (قسمت اول)

در طول تاریخ صنعت گیم، بازی های گوناگونی راهی بازار شده اند که در زمان خودشان به شاهکاری تبدیل شدند و بازیکنان زیادی با آن ها خاطره دارند. با گذشت نسل ها و روی کار آمدن مخاطب های جدید، این نیاز حس شد که گروهی از بازیکنان به ویژه آن هایی که به تازگی وارد دنیای بازی های کامپیوتری شده اند، باید برخی از عنوان های قدیمی را تجربه کنند، اما با توجه به این موضوع که از ساخت آن عنوان ها زمان زیادی گذشته و کیفیت آن ها با بازی های امروزی قابل مقایسه نیست، خیلی از بازیکنان قطعاً نمی توانستند با آن ها ارتباط برقرار کنند.

همین اتفاق باعث شده که کمپانی های مختلف به فکر بازسازی عنوان های قدیمی خود بیفتند و با ایجاد تغییراتی در آن که باعث بهبود کیفیت می شود، بازیکنان جدید را به تجربه این عنوان ها تشویق کنند. بازی های زیادی (God of War-ICO-Shadow of the Colossus-Splinter Cell) به این صورت راهی بازار شده اند که تعداد آن ها کم نیست و هر روز هم عنوان های بیشتری برای بازسازی تأیید می شوند، اما بازی های زیادی هستند که واقعاً ارزش بازسازی شدن را دارند و کمپانی های مختلف می توانند با احیای مجدد آن ها، جان تازه ای به عنوان های گذشته ببخشند. به همین دلیل، در این مطلب به معرفی بازی هایی می پردازیم که واقعاً ارزش بازسازی شدن را دارند.

Max Payne 1&2

اولین نسخه از این سری از بازی ها در سال 2001 راهی بازار شد و بازیکنان با شخصیتی به نام مکس پین (Max Payne) روبرو شدند. استودیوی بازیسازی Remedy نیز با ساخت این عنوان نام خودش را در دنیای بازی های کامپیوتری مطرح کرد. بازی ای که توسط Rockstar راهی بازار شد و موفقیت زیادی را برای این کمپانی و سازنده آن به ارمغان آورد. در سال 2003 نیز دنباله ای موفق برای این بازی ساخته شد و باعث شد که نام این سری از بازی ها به یکی از ماندگارترین نام های صنعت گیم تبدیل شود. با توجه به این موضوع که Rockstar در حال ساخت نسخه سوم این سری از بازی ها است، نیاز به بازسازی نسخه های قبلی این عنوان احساس می شود. گر چه Max Payne بازی شناخته  شده ای است، اما با گذشت 10 سال از ساخت اولین نسخه آن و ظهور نسل جدید بازیکنان، باید این بازی به شکلی تازه به دنیا معرفی شود.

Harvest Moon: Back to Nature

بازی Harvest Moon: Back to Nature در سال 1999 برای کنسول PSone راهی بازار شد. البته این بازی در سال 2005 برای PSP و در سال 2008 هم روی شبکه PSN عرضه شد، اما هیچ تغییری در آن صورت نگرفت و بازیکنان همان نسخه کلاسیک را روی پلتفرم های دیگر تجربه کردند. این بازی شاید برای خیلی ها شناخته شده نباشد، اما کسانی که PSone داشتند، شاید این بازی را تجربه کرده باشند و واقعاً به آن علاقه مند شده باشند. فضای فوق العاده فانتزی و روند جذاب بازی باعث شده که Harvest Moon از معدود عنوان هایی باشد که در آن زمان، بازیکنان را ساعت ها جلوی تلویزیون می نشاند. نسخه های بعدی این سری از بازی ها هرگز به موفقیت نسخه Back to Nature دست پیدا نکردند و همین موضوع باعث می شود که نسل جدید بازیکنان تجربه چنین بازی را از دست بدهند.

DOOM

در سال 1993 دنیای بازی های کامپیوتری با عنوانی روبرو شد که آینده این صنعت را تغییر داد و سبک اکشن اول-شخص را به دنیا معرفی کرد. این عنوان، اولین بازی ای بود که حالت 3D از دید اول-شخص را به نمایش درمی آورد و با داشتن بخش چندنفره و قابلیت های منحصر به فرد دیگر، خود را به اسطوره بازی های اول-شخص تبدیل کرد. این عنوان در زمان عرضه، انقلابی هم در سبک بازی های ترسناک به وجود آورد. DOOM از جمله بازی هایی است که سهم بزرگی در پیشرفت دنیای گیم دارد و همین موضوع باعث می شود که بازیکنان با این عنوان با شکل و شمایلی جدیدتر روبرو بشوند. عنوانی که پس از عرضه، بازیساز بزرگی به نام جان کارمک (John Carmack) را به دنیا معرفی کرد.

Final Fantasy VII

یکی از محبوب ترین نسخه های عرضه شده از سری Final Fantasy نسخه هفتم آن است. نسخه هفتم این سری از بازی ها، تحولی بزرگ در سری FF به وجود آورد و حالت جدیدی از مبارزه ها و سبک JRPG را به دنیا معرفی کرد. سال 1997 بازیکنان سرتاسر دنیا این نسخه رویایی را تجربه کردند و به اتفاق آن را یکی از شاهکارهای صنعت گیم و دنیای Final Fantasy می دانند. تا امروز شایعات زیادی مبنی بر بازسازی این نسخه بر سر زبان ها افتاده، اما هیچ وقت انجام این کار به صورت قطعی تأیید نشد. اگر روزی کمپانی Square Enix بازسازی این عنوان را تأیید کند، آن روز به بهترین روز بسیاری از علاقه مندان به این سری از بازی ها تبدیل خواهد شد.

Streets of Rage

حتماً نام این سری از بازی ها را شنیده اید. همان شورش در شهر معروف که روزگاری تمام کلوپ های گیم را در اختیار خود قرار داشت و بازیکنان زیادی برای آن سر و دست می شکستند! سال 1991 خیلی از بازیکنان با هیجانی در دنیای بازی های کامپیوتری روبرو شدند که قبلاً مانند آن را تجربه نکرده بودند. سبک Beat-‘Em-Up با عرضه این بازی دوباره مهیا شد و بازیکنان توانستند این سبک بسیار دوست داشتنی را در قالب این بازی تجربه کنند. Sega تا این لحظه علاقه ای به بازسازی این سری از بازی ها از خودش نشان نداده، اما همواره نسخه های مختلف این بازی را روی شبکه های XBL و PSN عرضه کرده است. شاید روزی این عنوان هم رنگ و شکل تازه ای به خود بگیرد.

Half-Life

اولین نسخه از سری بازی های Half-Life در سال 1998 راهی بازار شد. Valve نشان داد که علم را می توان به خوبی در یک بازی اول-شخص به نمایش درآورد و آن را به سوژه بسیار خوبی برای پیشبرد یک بازی تبدیل کرد. استودیوی Valve با عرضه این عنوان به شهرتی دست پیدا کرد که کمتر کسی فکرش را می کرد. موفقیت این بازی باعث شد تا این استودیوی بازیسازی سال ها زمان صرف کند تا نسخه دوم را، آن طور که شایسته نسخه اول باشد، راهی بازار کند. اکنون که نسخه دوم برای اکثر پلتفرم ها منتشر شده و خبری هم از HL3 یا قسمت های بعدی نسخه دوم نیست، بد نیست که Valve دستی به سر و روی این بازی بکشد تا بازیکنان آغاز سری بازی های Half-Life را دوباره تجربه کنند. به هر حال خیلی ها دوست دارند تا دوباره در نقش گوردون فریمن (Gordon Freeman) مشهور قرار بگیرند.

Metal Gear Solid

نسخه اول سری بازی های MGS واقعاً یک بازی فراموش نشدنی بود. این نسخه اولین عنوانی بود که به خوبی می شد المان های یک بازی مخفی کاری را در آن مشاهده کرد. هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) سازنده افسانه ای این عنوان، نسخه اول این سری از بازی ها را به شاهکاری بی مثال تبدیل کرد که هنوز هم بازی کردن آن لذت خاصی دارد و دیدن قسمت های کوتاهی از آن در نسخه چهارم این سری از بازی ها، بازیکنان را به وجد می آورد. اما با توجه به این موضوع که نسخه های دوم، سوم و نسخه PSP این سری از بازی ها قرار است به صورت HD راهی بازار شوند، نیاز به بازسازی این نسخه هم به شدت احساس می شود. هر چه باشد، اولین نسخه از این سری، نقش مهمی در روند داستانی دارد و ما همچنان در تعجب هستیم که چرا Konami و Kojima Productions تصمیم گرفتند این نسخه را به حالت HD درنیاورند. البته این کار شاید سخت تر از نسخه های بعدی باشد، اما حتماً ارزشش را دارد.

Silent Hill 1 & The Room

سری بازی های Silent Hill نیز از هواداران بسیاری برخوردار هستند. ژانر ترس با خلق این بازی معنای دیگری پیدا کرد و بازیکنان با سبکی بسیار متفاوت روبرو شدند. نسخه اول سری بازی های Silent Hill به الگویی برای سایر بازی های ترسناک تبدیل شد و حتی کار به جایی رسید که نسخه های جدید این سری از بازی ها هم نتوانستند به موفقیت این نسخه دست پیدا کنند. خوشبختانه نسخه های دوم و سوم این سری از بازی ها قرار است به صورت بازسازی شده و HD راهی بازار شوند، اما نبود نسخه اول در این مجموعه باعث می شود که این نسخه جدید ناقص باشد. هر چه باشد، نسخه اول این سری از بازی ها عامل موفقیت نسخه های بعدی هم به شمار می رود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که Konami نسخه چهارم این سری از بازی ها را هم در این مجموعه قرار نداده است. امیدواریم که این دو نسخه بسیار زیبا هم روزی همانند نسخه های دوم و سوم به دنیای HD وارد شوند.


نظرات شما عزیزان:

محمدحسين
ساعت17:10---5 مهر 1390
سلام دوست عزيز
ممنون كه به ما سرزدي
شمارو بانام «گيمر» لينك كردم
تمايل داشتي «دوستانه» لينكم كن
منتظرديدار زيبايت هستم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->