مصاحبه با کلیف بلسزینسکی در مورد Gears of War 3
گیمر
وبلاگی در مورد بازی های pc و ps3 و xbox و ps2 و psp
درباره وبلاگ


سلام مرسی که به وبلاگ خودت اومدی بله این گیمر متعلق به توست پس لطفا نظر بده تا وبلاگت بهتر بشه....راستی واسه ی دیدن پروفایلم روی عکس بالا کلیک کن و هرچی از بازی اره فرقی نمیکنه هر چی از بازی خواستی در قسمت نظرات بگو تا واست بذارم
نويسندگان
پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:, :: 7:44 :: نويسنده : نیما

مصاحبه با کلیف بلسزینسکی در مورد Gears of War 3

نقد و بررسی های بازی Gears of War 3 در اختیار رسانه های صنعت گیم قرار گرفت و این عنوان توانست امتیازهای فوق العاده ای را از آن خود کند. از این رو سایت VG247 مصاحبه ای با آقای کلیف بلسزینسکی (Cliff Bleszinski) طراح ارشد این بازی انجام داده و در آن درباره نسخه سوم و آینده این سری از بازی ها صحبت شده است. نظر شما را به این مصاحبه جلب می کنیم.

VG247: از امتیازهایی که بازی دریافت کرده، خوشحال هستید؟

بلسزینسکی: احساس بسیار عالی ای دارم، اما از دست برخی از آن ها ناراحت هستم.

VG247: کدام امتیاز شما را ناراحت کرده؟

بلسزینسکی: به طور مثال امتیاز سایت Eurogamer به بازی ما.

VG247: آن ها گفته اند مشکل بازی چیست؟ ما هنوز نقد آن ها را نخواندیم.

بلسزینسکی: هنوز درست متوجه آن نشده ام. زمانی که امتیازات بازی Gears 2 از نسخه سوم بیشتر می شود، من تعجب می کنم. دلیل آن هم این است که Gears 3 از هر نظر یک بازی عالی به حساب می آید.

VG247: این سوال بعدی من هم بود. این نسخه بهترین نسخه از سری Gears of War  است؟ همه این نظر را دارند که این عنوان از نسخه دوم بسیار بهتر است. مایک کپس (Mike Capps) از استودیوی شما هم همین موضوع را درباره بازی می گوید. چه شده که شما این حرف را می زنید؟

بلسزینسکی: هنگامی که زمان بیشتری برای ساخت پیدا کردیم، این امکان را بدست آوردیم که یک بازی فوق العاده خلق کنیم. با ساخت Gears 1 خیلی خجالت زده شدیم. با Gears 2 ضعف هایمان را شناختیم و آن ها را شناسایی کردیم. صادقانه می گویم که آن را در این بازی از بین بردیم.

VG247: چه ضعفی را در Gears of War 2 شناسایی کردید؟

بلسزینسکی: یکی از مشکلات، قسمت آنلاین بازی بود که از روز اول هم چندان خوب از کار درنیامده بود. در این نسخه ما Dedicate سرور به بازی اضافه کردیم. خوشبختانه در این زمینه Microsoft هم به ما کمک های زیادی کرد تا بازی بسیار عالی شود. امیدواریم در این بازی بازیکنان با بخش آنلاین بسیار خوبی روبرو باشند. در این نسخه زمان زیادی روی داستان صرف کردیم و مطمئن شدیم که همه چیز بسیار خوب پیش می رود.

VG247: کاملاً عادلانه است اگر بگوییم که سری بازی های Gears of War بهترین بازی اکشن این نسل بوده است. دلایل زیادی هم برای این موضوع وجود دارد. چه حسی دارید، وقتی می بینید که بازی شما از نظر گیم پلی و سایر موارد از بازی های هم سبکش بسیار بهتر عمل کرده است؟ خیلی از بازیکنان این عنوان را با بازی Vanquish مقایسه می کنند. عنوانی که از بازی شما الگوبرداری های زیادی کرد.

بلسزینسکی: به نظر من بازی Vanquish یک عنوان بسیار عالی بود و تجربه فوق العاده ای به همراه داشت. به نظر من اگر Gears of War یک لکوموتیو با قدرت 1800 باشد، پس Vanquish یک قطار گلوله ژاپنی است. چیزی که من را در این بازی آزاد داد، نبود بخش چندنفره بود. بخش چندنفره می توانست این بازی را بسیار عالی تر کند، چرا که هیجان بسیار عالی ای در آن قرار داشت. بازیکنان دوست دارند آشوب این بازی را در سرتاسر دنیا با هم بازی کنند. شما مجبور هستید که 60 دلار برای یک بازی پول بدهید و پس از یک روز آن را به پایان می رسانید، اما بخش چندنفره، ارزش بازی را هم زیاد می کند و شما زمان بسیار زیادی را می توانید بازی کنید.

VG247: اینکه گفتید قسمت های فوق العاده خشن را  که در Gears 2 وجود داشتند را در این نسخه حذف کردید، بسیار جالب بود. خیلی از بازیکنان این را دوست داشتند. آیا فکر می کنید این موضوع خطری برای Gears 3 به حساب می آید؟ شما کمی حالت جدی بودن بازی را کم کردید. آیا قصد داشتید، بازی را کمتر زننده کنید؟

بلسزینسکی: قصد ندارم دورغ بگویم. واقعاً قصد داشتیم وجود این صحنه ها را در بازی کم کنیم. با اره برقی Lucastها را به دو قسمت تقسیم می کردید و همه جا را خون فرا می گرفت. این صحنه ها کمی بازی را شبیه Evil Dead کرده بود. اینطور نیست؟

VG247: بله.

بلسزینسکی: من می خواستم مطمئن شوم که این بازی درباره گروهی هست که سختی های زیادی کشیده اند و از حالت Evil Dead به وجود آمده در بازی کم کنیم.

VG247: کاملاً مشخص است که می خواستید در این شماره بازیکنان با مارکوس (Marcus) و دام (Dom) همدردی کنند، اما مطمئناً بازیکنان از قطع کردن کمی دست و پا لذت می بردند.

بلسزینسکی: شما می توانید حرکات مختلفی انجام دهید و اگر دوست داشتید می توانید آن صحنه ها را رد کنید.

VG247: منصفانه است. تاریخ عرضه بازی عقب افتاد. مایک در Gamescom گفت که Microsoft از شما خواسته بازی را تا جایی که می توانید خوب بسازید. اگر بازی در همان تاریخ اصلی عرضه می شد، چه تفاوتی با این نسخه پیدا می کرد؟

بلسزینسکی: اگر بازی را آپریل عرضه می کردیم، نمی توانستیم نسخه آزمایشی را عرضه کنیم. ما می خواستیم قسمت آنلاین بازی بسیار خوب از کار دربیاید. همین موضوع باعث شد که ما به این نتیجه برسیم که هنوز کار زیادی در پیش رو داریم. ما می خواستیم بازیکنان از بخش آنلاین لذت ببرند. عرضه نسخه آزمایشی این عنوان، یک قدم بسیار بزرگ برای این بازی بود. اگر بازی زودتر عرضه می شد، نمی توانستیم تا این حد بازی را پولیش کنیم و همچنین مودهایی مانند Beast در قسمت چندنفره قرار نمی گرفتند. الان مشاهده می کنید که مود Beast یکی از بهترین قسمت های بازی است و نقدهای خوبی را به خودش اختصاص داده است.

VG247: سری بازی های Gears of War با قسمت داستانی بسیار معروف شده اند. در واقع به دلیل این قسمت است که بازی شما را دوست دارم. من چندان به قسمت چندنفره اهمیت نمی دهم. از نظر داستان سرایی چه چیزی را از نسخه های قبلی یاد گرفتید؟

بلسزینسکی: هر کدام از نویسندگانی که با آن ها کار کردیم، قسمت های منحصر به فرد خود را در بازی به وجود آوردند. خوش شانس بودیم که با سوزان اوکانر (Susan O’Connor) و جاش اوتگا (Josh Otega) کار کردیم. در هر نسخه ارتباط بهتری با نویسندگان برقرار کردیم و همکاری بهتری با آن ها انجام دادیم. زمانی هم که کارن تراویس (Karen Traviss) به جمع ما آمد، کمک زیادی کرد. او درک فوق العاده ای از شخصیت های بازی داشت و توانست چند کتاب برای سری Gears of War بنویسد و صحنه های زیبایی را در بازی به وجود بیاورد. کسی را مجبور نکردیم که به زور احساس را در بازی حس کند، اما زمانی که شخصیت های بازی به قسمت های احساسی می رسند، بازیکن ناخودآگاه باید این موضوع را حس کند. در نسخه دوم و موضوعی که مربوط به ماریا (Maria) می شد، می توانستیم بسیار بهتر کار کنیم. می توانستیم موضوع را بهتر روایت کنیم. کار خوبی بود، اما حس آنچنانی ای به بازی انتقال نداد. در این نسخه موسیقی و صداها نیز روی این مسئله تمرکز زیادی کرده اند.

VG247: خود شما به شخصه روی بازی های اکشن کار کرده اید و با ساخت چنین بازی هایی شناخته شده اید، اما درباره احساس در بازی هم صحبت می کنید و می خواهید که بازیکنان شخصیت ها را احساس کنند. تا کنون خواسته اید که وارد فضایی بشوید که بتوانید یک بازی احساسی بسازید؟ مثلاً عنوانی مانند Heavy Rain که میلیون ها مایل از بازی Gears of War فاصله دارد. آیا دوست دارید که بازی ای خلق کنید که بیشتر شخصی باشد؟

بلسزینسکی: خیلی دوست دارم. چند طرح مختلف هم برای این موضوع دارم که زمان زیادی است که روی آن ها فکر کردم، اما فکر می کنم این بازی ها به گروه خونی Epic نمی خورد. ما با گروه Chair همکاری داریم و بازی هایی مانند Shadow Complex و Infinity Blade را ساخته ایم، اما شاید روزی در Epic شروع به ساخت چنین بازی هایی هم کردیم. کسی از آینده خبر ندارد.

VG247: آیا به نسل جدید کنسول ها فکر کرده اید و خود را برای آن آماده کرده اید؟

بلسزینسکی: از نظر گرافیکی، بازی های این نسل هنوز به حداکثر خود نرسیده اند. اگر کسی چنین چیزی گفته، مزخرف گفته است.

VG247: جالب است.

بلسزینسکی: ما دموی Samaritan را به نمایش درآوردیم. من دوست دارم در نسل بعد Avatar را به صورت Real-Time مشاهده کنم. در حال حاضر Gears of War 3 یک بازی فوق العاده است و عنوان های دیگری مانند Battlefield 3 نیز بسیار عالی هستند. بازی ها همچنان در حال پیشرفت هستند. در نسل جدید باید یک جهش را شاهد باشیم. تنها از نظر گرافیک نباید به موضوع نگاه کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->